Home

/

Projecten

/

CERRIX

CERRIX

Gedurende een paar maanden had ik al verschillende opdrachten voor CERRIX uitgevoerd. CERRIX gaf aan dat ze graag een vernieuwde website zouden willen in WordPress. Dit zou eerst een website “opfrisser” worden, maar na het uitvoeren van een lichte concurrentie analyse van mij, bleek dat CERRIX niet in staat was met de concurrentie mee te gaan met de huisstijl die ze nu hadden. Nadat ik een voorstel had gedaan voor een visuele rebranding is CERRIX hier enthousiast in mee gegaan.

De website van CERRIX was zeer verouderd en kon niet langer voldoen aan de kernwaarden en toekomstperspectief die CERRIX wil uitstralen. Daarom heeft NoomsGalaxy een volledige rebranding doorgevoerd voor CERRIX met bijpassende website.

Concurreren op Europees en wereld niveau

Na het uitvoeren van een lichte concurrentie analyse en een website flow analyse, bleek dat de oude huisstijl van CERRIX niet meer kon concurreren met concurrenten. CERRIX gaf mij de ruimte een voorstel te maken voor een nieuwe huisstijl, die met veel enthousiasme werd ontvangen. 

Er is een nieuwe sitemap ontwikkeld, waardoor de navigatie door de website een stuk gebruiksvriendelijker is geworden en alle pagina's vindbaar zijn voor de doelgroep. Door gebruik te maken van drop-down menu's zijn de verschillende lagen en onderwerpen van pagina's makkelijk in te zien. Over alle pagina's heen is er een mogelijkheid om naar de 'children' van de pagina te navigeren. Ook kan de gebruiker pagina's opzoeken met de zoekbar of naar beneden scrollen naar de footer.

Na het uitvoeren van een lichte concurrentie analyse en een website flow analyse, bleek dat de oude huisstijl van CERRIX niet meer kon concurreren met concurrenten. CERRIX gaf mij de ruimte een voorstel te maken voor een nieuwe huisstijl, die met veel enthousiasme werd ontvangen. 

Er is een nieuwe sitemap ontwikkeld, waardoor de navigatie door de website een stuk gebruiksvriendelijker is geworden en alle pagina's vindbaar zijn voor de doelgroep. Door gebruik te maken van drop-down menu's zijn de verschillende lagen en onderwerpen van pagina's makkelijk in te zien. Over alle pagina's heen is er een mogelijkheid om naar de 'children' van de pagina te navigeren. Ook kan de gebruiker pagina's opzoeken met de zoekbar of naar beneden scrollen naar de footer.

CERRIX kon niet veel visueel materiaal over hun product op de website laten zien, daarom is er gekozen om het beeldmateriaal van de website deels op te vullen met Lottie animaties. Al deze animaties zijn zorgvuldig uitgekozen en in de kleuren van de huisstijl van CERRIX doorvertaald. Om toch een persoonlijke band te creëren met de doelgroep heeft CERRIX op aanraden van NoomsGalaxy intern een fotoshoot gehouden. Met deze foto's krijgen klanten een beeld van de mensen die werken in het bedrijf en een sfeerimpressie van CERRIX zelf.

Branding en huisstijl

Het voorstel voor de nieuwe visuele identiteit en huisstijl is gedaan door middel van een styletile sheet. Hier worden alle kleuren, lettertypes, kleur verhoudingen, iconen, buttons en fotografie in kaart gebracht. Daarbij heb ik een kleine demo gemaakt voor de home pagina, waardoor CERRIX kon zien hoe deze nieuwe stijl toegepast kon worden.

High Fidelity Prototype

Ik maak altijd een prototype voordat de development in gang wordt gezet. Zeker bij een website met de grootte als bij CERRIX en de volledige rebranding is het van belang dat de klant een goed beeld kan krijgen van hoe de website er uit gaat zien. In dit prototype kan alle content alvast ingevuld worden, dit bespoedigd het development proces.

Redesign van producten

De nieuwe ontworpen huisstijl is nu geïntegreerd in de nieuwe website en producten als: whitepapers, aftermovies, brochures, presentaties en social media. Dit zorgt er voor dat er door eenzelfde beeldtaal wordt gecommuniceerd door het hele bedrijf.

Aan het begin van het project hadden we nooit gedacht dat we uiteindelijk zo'n grote website zouden neerzetten met een volledig nieuwe huisstijl. Uiteindelijk hebben wij meer dan 50 pagina's ontworpen en ontwikkeld. De highlights van dit project zijn:

- Met 5 verschillende custom ingerichte post types is CERRIX in staat om op verschillende manieren content bij te houden en te bewerken op de website;
- CERRIX kan nu op een efficiëntere manier hun klanten voorzien van een gratis whitepaper. Gebruikers ontvangen nu direct de aangevraagde whitepaper in hun opgegeven emailadres;
- Recruiting kan worden bevorderd doordat er nu vacatures aangemaakt en beheert kunnen worden op de website;
- De nieuwe gebruiksvriendelijke interface in Wordpress maakt het mogelijk om gemakkelijk teksten, afbeeldingen en nieuwe elementen toe te voegen;
- Binnenkort kan de website van CERRIX in minimaal drie verschillende talen bekeken worden. De vertalingen worden handmatig uitgekozen en zullen daarom altijd precies de boodschap overdragen zoals deze bedoelt is;
- Het aanvragen van een demo is laagdrempelig en bevat precies genoeg informatie voor CERRIX om contact met de potentiele klant op te nemen;
- Door het toevoegen van Client Success Stories kunnen gebruikers lezen over de toepassing van CERRIX bij andere bedrijven.

CERRIX over het project

"Wat begon als een opdracht voor het re-design van onze website, heeft geresulteerd in een volledige re-branding van onze huisstijl ter ondersteuning van onze vernieuwde website. Het resultaat mag er wezen! Vanuit CERRIX hebben ik en mijn collega’s de gezamenlijk reis als bijzonder prettig ervaren met uiteindelijk een boven verwachting resultaat en eindproduct, waar wij als gehele organisatie trots op zijn. Het vertegenwoordigt onze visie, de gebruikerservaring en kwaliteit die wij beogen uit te stralen naar de markt en onze klanten.

Ingrediënten die Naomi en haar bedrijf Noomsgalaxy meebrachten waren haar brede vakinhoudelijke kennis, creatieve inzichten, vlotte communicatie, pro-activiteit en haar flexibiliteit!
Onderscheidend vind ik toch wel haar Can Do mentaliteit en “she gets the job done”!

Wij bevelen Naomi en Noomsgalaxy van harte aan en wensen je veel plezier in de samenwerking met haar."

Naomi Beekhuizen

Linkedin icon

Instagram icon

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Neem vandaag nog contact op en zie wat ik voor je kan betekenen!

06 8114 61 77

info@noomsgalaxy.nl

Ook interessant

Julia begint steeds meer haar weg te vinden in de politieke wereld als journaliste. Daarnaast vindt ze het ook leuk...

Woonboulevard de Baanderij Leiderdorp had een website waar niet veel mee gedaan werd. De site wordt niet regelmatig geupdatet