CERRIX
Case beschrijving
Gedurende een paar maanden hadden we al verschillende opdrachten voor CERRIX uitgevoerd. CERRIX gaf aan dat ze graag een vernieuwde website zouden willen in WordPress. Dit zou eerst een website “opfrisser” worden, maar na een lichte concurrentie analyse van NoomsGalaxy bleek dat CERRIX niet in staat was met de concurrentie mee te gaan met de huisstijl die ze nu hadden. Nadat wij een voorstel hadden gedaan voor een rebranding is CERRIX hier enthousiast in mee gegaan.
Opdracht
De website van CERRIX was zeer verouderd en kon niet langer voldoen aan de kernwaarden en toekomstperspectief die CERRIX wil uitstralen. Daarom heeft NoomsGalaxy een volledige rebranding doorgevoerd voor CERRIX met bijpassende website.
Open deuren naar internationaal ondernemen
Na het uitvoeren van een lichte concurrentie analyse en een website flow analyse, bleek dat de oude huisstijl van CERRIX niet meer kon concurreren met hun con collega’s. CERRIX gaf ons de ruimte een voorstel te maken voor een nieuwe huisstijl, die met veel enthousiasme werd ontvangen.
Er is een nieuwe sitemap ontwikkeld, waardoor de navigatie door de website een stuk gebruiksvriendelijker is geworden en alle pagina’s vindbaar zijn voor de doelgroep. Door gebruik te maken van drop-down menu’s zijn de verschillende lagen en onderwerpen van pagina’s makkelijk in te zien. Over alle pagina’s heen is er een mogelijkheid om naar de ‘children’ van de pagina te navigeren. Ook kan de gebruiker pagina’s opzoeken met de zoekbar of naar beneden scrollen naar de footer.
CERRIX kon niet veel visueel materiaal over hun product op de website laten zien, daarom is er gekozen om het beeldmateriaal van de website deels op te vullen met Lottie animaties. Al deze animaties zijn zorgvuldig uitgekozen en in de kleuren van de huisstijl van CERRIX doorvertaald. Om toch een persoonlijke band te creëren met de doelgroep heeft CERRIX op aanraden van NoomsGalaxy intern een fotoshoot gehouden. Met deze foto’s krijgen klanten een beeld van de mensen die werken in het bedrijf en een sfeerimpressie van CERRIX zelf.
Branding & huisstijl
Het voorstel voor de nieuwe visuele identiteit en huisstijl is gedaan door middel van een styleguide sheet. Hier worden alle kleuren, lettertypes + groottes, kleur verhoudingen, iconen, buttons en fotografie in kaart gebracht. Daarbij hebben we een kleine demo gemaakt voor de home pagina, waardoor CERRIX kon zien hoe deze nieuwe stijl toegepast kon worden. Na de uitwerking van het ontwerp heeft NoomsGalaxy een brandbook opgesteld voor alle (digitale) producten.
High Fidelity prototype
NoomsGalaxy maakt altijd een prototype voordat de development in gang wordt gezet. Zeker bij een website met de grootte als bij CERRIX en de volledige rebranding is het van belang dat de klant een goed beeld kan krijgen van hoe de website er uit gaat zien. In dit prototype kan alle content alvast ingevuld worden, dit bespoedigd het development proces.
Redesign van producten
De nieuwe door ons ontworpen huisstijl is nu geïntegreerd in de nieuwe website en producten als: whitepapers, aftermovies, brochures, presentaties en social media. Dit zorgt er voor dat er door eenzelfde beeldtaal wordt gecommuniceerd door het hele bedrijf.
“Wat begon als een opdracht voor het re-design van onze website, heeft geresulteerd in een volledige re-branding van onze huisstijl ter ondersteuning van onze vernieuwde website. Het resultaat mag er wezen! Vanuit CERRIX hebben ik en mijn collega’s de gezamenlijk reis als bijzonder prettig ervaren met uiteindelijk een boven verwachting resultaat en eindproduct, waar wij als gehele organisatie trots op zijn. Het vertegenwoordigt onze visie, de gebruikerservaring en kwaliteit die wij beogen uit te stralen naar de markt en onze klanten.
Ingrediënten die Naomi en haar bedrijf Noomsgalaxy meebrachten waren haar brede vakinhoudelijke kennis, creatieve inzichten, vlotte communicatie, pro-activiteit en haar flexibiliteit!
Onderscheidend vind ik toch wel haar Can Do mentaliteit en “she gets the job done”!
Wij bevelen Naomi en Noomsgalaxy van harte aan en wensen je veel plezier in de samenwerking met haar.”
Wil jij ook zo’n toffe website?
Neem dan contact met ons op! We’re happy to help 🙂