Cacao van jou

Case beschrijving
Cacao van jou is een chocolade winkel en atelier in Leiderdorp. Tijdens de corona pandemie waren winkels sterk afhankelijk van webshops, waaronder Cacao van jou. Nu alles weer geopend is en mensen weer van harte welkom zijn op locatie, is het belangrijk dat de website nu weer aan gaat sluiten op de behoeftes van de doelgroep en de business goals van het bedrijf.
NoomsGalaxy heeft in een sprint project van 5 weken een volledig nieuwe huisstijl, logo en web versie van de website ontworpen als opdracht voor mijn opleiding. De primaire actie op de website is het boeken van een workshop individueel en in groepsverband. Secundair moeten mensen nog steeds producten kunnen bestellen om af te kunnen halen in de winkel.
De uitwerking van dit project is een high fidelity prototype in het programma Figma.
Methodiek
Eerst ben ik begonnen met een doelgroep onderzoek op locatie en een bedrijfsonderzoek om de userneeds, business goals en requirements voor het project te bepalen. Nadat ik deze in kaart gebracht had ben ik een flow analyse gaan houden op de huidige website, hiervan de sitemap opgesteld en deze aangevuld met eerste suggesties voor verandering. Daarna heb ik de concurrenten onderzocht en de trends van het moment.
Met al deze data heb ik een definitieve sitemap opgesteld en de flowcharts ontworpen. Flowcharts helpen met de gebruiker in gedachten te houden tijdens de visualisatie en prototyping fase van het project. Tijdens het project zijn de opdrachtgever en ik veel met elkaar in contact gebleven, om er voor te zorgen dat het ontwerp precies bij hem zou passen.
Huisstijl ontwikkeling
De huisstijl heb ik ontwikkeld aan de hand van de interviews die ik heb gehouden met de doelgroep en met de opdrachtgever. WIk ben tot de conclusie gekomen dat de website de warmte en gastvrijheid van het bedrijf moest weergeven. Iedereen is welkom en ervaart de passie die de eigenaar wil meegeven in zijn workshops en producten. Wel heeft hij aangegeven niet hele grote veranderingen te willen, aangezien hij met dit logo en deze huisstijl veel reclame maakt, maar ik was wel volledig vrij om te maken wat ik wil. Daarom heb ik een kleurenpallette gekozen die overeen komt met de huidige website, maar ik heb de kleuren minder verzadigd gemaakt, waardoor het frisser en vrolijkere energie uitstraalt.
Het volledige prototype en huisstijl ontwikkeling heb ik uitgevoerd in Figma online.
Conclusie van het project
Ik heb het prototype opgeleverd bij de eigenaar van cacao van jou. Hij was erg tevreden over het resultaat en vond de veranderingen heel goed bij het bedrijf passen. Voor een project van vijf weken, was hij zeer onder de indruk van het resultaat.
Wil jij ook zo’n toffe website?
Neem dan contact met ons op! We’re happy to help đ